23 zasady zdrowego żywienia

23 zasady zdrowego żywienia

23 zasady zdrowego żywienia:

Spożywaj 4-5 posiłków dziennie, bez podjadania między posiłkami.

Dbaj o różnorodność spożywanych produktów.

Dokładnie gryź i przeżuwaj spożywany pokarm.

Strzeż się nadwagi i otyłości, nie zapominaj o codziennej aktywności fizycznej.

Produkty zbożowe powinny być dla Ciebie głównym źródłem energii (kalorii).

Staraj się ograniczać ilość spożywanej białej mąki.

Spożywaj codziennie co najmniej dwie duże szklanki mleka. Mleko można zastąpić jogurtem, kefirem, a częściowo także serem. Staraj się ograniczać ilość spożywanego homogenizowanego i pasteryzowanego mleka krowiego.

Zachowaj umiar w spożywaniu zarówno masła jak i margaryny.

Spożywaj codziennie dużo warzyw i owoców.

Mięso spożywaj z umiarem.

Jedz ryby przynajmniej raz w tygodniu.

Unikaj nadmiernej ilości cholesterolu. Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także produktów zawierających dużo cholesterolu i izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Spożywaj produkty nieprzetworzone zawierające naturalne witaminy, sole mineralne, błonnik, niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe.

Ograniczaj spożywanie żywności z dodatkami sztucznych barwników, konserwantów i innych syntetycznych dodatków.

Zachowuj równowagę kwasowo – zasadową organizmu.

Zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy a także aspartamu.

Spożywaj produkty z niskim indeksem glikemicznym i niskim ładunkiem glikemicznym.

Ograniczaj spożycie soli i glutaminianu sodu.

Pij wystarczającą ilość wody.

Pij płyny przed posiłkiem albo 2 godziny po posiłku.

Spożywaj ostatniego posiłek najpóźniej na 2 godziny przed nocnym spoczynkiem.

Staraj się ograniczać ilość spożywanej kawy i zwykłej herbaty.

Nie pij alkoholu.

KOMENTARZE

Leave a Reply

Skip to content
%d bloggers like this:
Przeczytaj inne:
Sklep jubilerski

Sklep jubilerski Firma Lisiewski Group

Zamknij