7 znaków wskazujących, że nie masz wystarczającej ilości składników odżywczych

7 znaków wskazujących, że nie masz wystarczającej ilości składników odżywczych

7 znaków wskazujących, że nie masz wystarczającej ilości składników odżywczych

Dla tych z nas, którzy zwracają uwagę na nasze nawyki żywieniowe, monitorowanie spożycia kalorii staje się drugą naturą, gdy staramy się opanować sztukę kontroli wagi. Chociaż zarządzanie zużyciem kalorii jest zdecydowanie jednym z ważniejszych aspektów zdrowego odżywiania, nigdy nie powinniśmy ignorować znaczenia spożywania wystarczającej ilości składników odżywczych. W końcu nasze odżywianie ma ogromny wpływ na nasze ogólne zdrowie naszego organizmu. Niedobór składników pokarmowych jest o wiele bardziej powszechny niż nam się wydaje. Poniżej przedstawiamy 7 znaków wskazujących, że nie masz wystarczającej ilości składników odżywczych

1. Niewyjaśniona utrata masy ciała
Utrzymująca się utrata masy ciała, która występuje nawet wtedy, gdy nie dążysz do tego, jest jednym z bardziej oczywistych oznak braku wystarczającej ilości składników odżywczych. Ciało polega zarówno na makroskładnikach, jak i mikroelementach w celu naprawy i odbudowy. Bez nich ciało zacznie rozkładać własne zapasy (katabolizm) na paliwo awaryjne.

2. Zmęczenie
Częste zmęczenie i osłabienie są często oznakami braku żelaza w organizmie, co powoduje stan zwany niedokrwistością, który może być śmiertelny. Niedobór magnezu może również powodować zmęczenie i częste migreny.

3. Słabe i miękkie kości
Posiadanie kruchych kości może być oznaką niedoboru witaminy D lub wapnia, ponieważ te składniki odżywcze są odpowiedzialne za promowanie gęstości kości. Magnez ma związek z wapniem, więc upewnij się, że masz dość tego pierwszego, aby zoptymalizować wchłanianie tego drugiego.

4. Powolne gojenie się ran
Kiedy rany goją się dłużej niż zwykle, może to oznaczać niedobór cynku. Zazwyczaj gojenie się większości ran na skórze nie powinno trwać dłużej niż dwa do trzech tygodni, chociaż głębsze i poważniejsze przypadki mogą wymagać dłuższego procesu gojenia.

5. Ślepota nocna
Doświadczanie nocnej ślepoty może być oznaką niedoboru witaminy A, ponieważ jednym z obowiązków tej witaminy jest zdrowie oczu. Inne objawy to suchość oczu oraz infekcje gardła i klatki piersiowej.

6. Upośledzenie zdolności poznawczych
Niewystarczająca ilość składników odżywczych może zaburzać funkcje mózgu i utrudniać koncentrację i zapamiętywanie rzeczy. Na przykład niedobór żelaza lub witaminy B12 może prowadzić do wolniejszych czasów odpowiedzi i / lub niedokładnych wspomnień.

7. Zahamowanie wzrostu i problemy rozwojowe
Niedobór jodu może prowadzić do problemów związanych z tarczycą, co może prowadzić do wielu schorzeń, jednym z bardziej znanych jest wole (nieprawidłowo powiększona tarczyca). Inne objawy obejmują wypadanie włosów, zmiany rytmu serca oraz ciężkie lub nieregularne miesiączki u kobiet.

KOMENTARZE

Leave a Reply

Skip to content
%d bloggers like this:
Przeczytaj inne:
Moda dla kobiet Wyprzedaż

Moda dla kobiet Wyprzedaż Arustamian

Zamknij