Jak Tworzyć Muzykę w FL Studio

Jak Tworzyć Muzykę w FL Studio

1. Interfejs
W Pracę z programem zaczynamy od omówienia interfejsu tak aby każdy poruszał się po nim swobodnie. Głównym elementem interfejsu jest górna belka którą dokładnie omawiamy. Przybliżymy również przy okazji na przykładach do czego służą kolejne funkcje programu które widoczne są zaraz po uruchomieniu FL Studio.lekcji omówimy funkcje które zawarte są w ekranie powitalnym programu.

2. Step Sequencer
Step Sequencer to moduł umożliwiający tworzenia sekwencji w programie dla naszych utworów. Pokażemy w jaki sposób można dograć sample z poza programu. Omówimy okno samplera które jest mnogie w funkcje.
Jedną z funkcji to rozciąganie sampla która zawiera kilka parametrów do zmiany maniery odtwarzania. Omówimy dodatkowe funkcje takie jak Fade In, Fade Out, Fade Stereo, Swap Stereo, Normalize, Reverse, Pogo itd. Przejdziemy do kolejnej zakładki generatora która służy do generowania obwiedni a co za tym idzie manipulowania takimi parametrami jak głośność, częstotliowość odcięcia filtracji, rezonans. Zakładka ta służy do generowania barw które możemy wykorzystać do syntezatorów. Omówimy filtry częstotliwości które możemy nakładać na nasze sample. Zademonstrujemy jaki wpływ na tonacje utworu ma dodatek 3xOscylator. Przedstawimy opcje polifonii, echo delay oraz arpeggiator w naszym projekcie.

3. Graph Editor & Keyboard Editor & Piano Roll
Pokażemy jakim prostym sposobem wykonać płynne przejście z lewego na prawy kanał lub odwrotnie. Omówimy funkcję Velocity która stymuluje moc uderzenia w klawisz np. fortepianie przez co głośność danego brzmienia można dowolnie ustawiać. Następnie kolejno omówimy takie funkcje jak: Relase, którą znacie z poprzedniej lekcji, tym razem dowiecie się w jaki drugi sposób możecie manipulować tą wartością. Następnie omówimy funkcje: Mod X, Mod Y, Pitch oraz Shift. Następnie przejdziemy do zakładki Keyboard Editor gdzie możemy dokładnie modyfikować nasz sampel. Natomiast na samym końcu wyeksportujemy nasz krótki projekt do Piana Roll’a gdzie zakres modyfikacji jest bardzo szeroki, przybliży Ci kilka przydatnych funkcji do użycia.

4. Riff Machine. Legato, Articulate
Przechodzimy do zakładki “Piano Roll”
Omawiamy kolejno funkcje Riff Machine, Quick Legato oraz Articulate. Są to trzy pierwsze podstawowe funkcje w “Piano Roll”

5. Quantize & Quick Quantize
W pierwszej Funkcja która pomoże nam wyelimonować chaotyczne położenie elementów w Piano Roll. Wykorzystamy również ustawienia gotowych presetów. Omówimy funkcje które zawarte są w ekranie powitalnym programu.

6. Chop & Quick Chop
Funkcja która umożliwia nam cięcie nut dopasowanych do siatki. Wykorzystamy presety. Pokażemy dodatkowe funkcje.

7. Arpeggiate
Funkcja służącą do tworzenia szybkich sekwencji dzięki dostępnym presetom. Dzięki możliwości edycji w łatwy sposób możemy stworzyć podkład.

8. Strum
Strum pozwoli nam na uzyskanie efektu gry na gitarze, pokażemy w jaki sposób modyfikować tą opcję.

9. Flam
Funkcja ta pozwala nam na dodanie nutki przed istniejącymi elementami. Pokażemy w jaki sposób możemy modyfikować tą funkcję.

10. Claw Machine
Funkcja która usuwa i dodaje elementy do sekwencji oraz zmienia ich długość i położenie w sekwencji. Pokażemy w jaki sposób możemy modyfikować tym elementem

11. Flip
Funkcja która pozwala na odwrócenie sekwencji zarówno w poziomie jak i w pionie. Pokażemy jak tego dokonać.

12. Randomize
Omówimy funkcję która służy do automatycznego rozmieszczenia elementów w sekwencji

13. Scale Levels
Omówimy funkcję służącą to automatyzacji efektów.

14. Narzędzia: Draw, Paint, Mute, Slice, Select, Zoom, Playback
Omówimy funkcje których możemy używać podczas pracy na naszym stole kompozycyjnym.

15. Mixer
Omówimy wbudowany w FL Studio Mixer. Pokażemy w jaki sposób mixować ścieżki ze sobą, w jaki sposób manipulować panoramą. Zademonstrujemy możliwość mixowania sygnału ze zewnątrz np. mikrofonu. Pokażemy możliwość dodawanie efektów na daną ścieżkę.

16. Playlist

Omówimy tryb Playlisty w którym w szybki sposób możemy stworzyć utwór. Zanim tego dokonamy stworzymy kilka Patternów które wykorzystamy.

17. Automatyzacja efektów w trybie Playlist Editor

Przedstawimy sposób na automatyzację efektów w trybie Playlist Editor. Dzięki możliwości szerokiej manipulacji możemy uzyskać naprawdę ciekawe efekty.
18. Pierwszy projekt

Pokazujemy w jaki sposób tworzy się utwór. W praktycznej lekcji ukazujemy techniki tworzenia, dodawania efektów, ustawiania patternów itd.
19. 3xOSC

Pokażemy w jaki sposób za pomocą funkcji 3 x Oscylator możemy stworzyć nową, ciekawą, indywidulną barwę brzmienia.
20. Wasp

Kolejna funkcja do tworzenia nowych barw które świetnie nadają się jako pattern. Szeroka gama modyfikatorów którą omówimy pokaże Ci w jaki sposób od podstaw stworzyć barwę która usatysfakcjonuje Cię
21. SimSynth

Kolejna wtyczka do programu. Rozbudowany generator barw który nadaje niepowtarzalne dświęk, dzięki możliwości manipulowania wieloma właściwościami.
22. BeepMap

Bardzo ciekawe narzędzie dzięki któremu wytworzymy automatycznie melodię pod wgrany obrazek. Wtyczka posiada wiele możliwości edycji tego efektu co zaprezentujemy na kursie
23. Layer

Funkcja która umożliwia łączeniu w grupy dzięki czemu będzie mogli jednym ruchem nadać modyfikacje kilku przedmiotom.

24. Edison

Wtyczka FL Studio dzięki której możemy nagrywać ściężki z zewnątrz np. wokal. Pokażemy funkcje tej wtyczki podczas nagrywania oraz póśniejsze filtry do post produkcji nagrania.

25. Wasp XT

Rozbudowana wersja efektu WASP. Pokażemy różnice między nimi oraz omówimy ich funkcjonalność.
26. TS404

Efekt dzięki któremu możemy stworzyć ostre barwy. Omówimy funkcje dostępne w tej zakładce.
27. Ogun

Syntezator o praktycznie nieograniczonych możliwościach tworzenia barw.
28. Granulizer

Narzędzie do manipulowania samplami a mianowicie tonacją oraz długością dzięki modulacji granularnej. Pokażemy w jaki sposób modyfikujemy sample tym narzędziem.

29. Fruit Kick

Narzędzie służące do emulowania stopy perkusyjnej. Omówimy zakładkę tego efektu, pokażemy efekty
30. Slayer

Narzędzie do emulowania gry na gitarze elektrycznej. Jak sami zobaczycie efektami tego narzędzia oraz szeroką gamą ustawień. Omówimy każde pokrętło, przycisk…
31. FL Keys

Narzędzie emulujące grę na pianinie.
32. DX 10

Narzędzie do emulowania instrumentów akustycznych dzięki syntezie 2 modulacji. Wtyczka słuzy głównie do wygenerowania nowych dświęków. Omówimy funkcje zawarte w tym narzędziu.
33. Drum Synth Live

Omówimy funkcje automatu perkusyjnego który jest dość rozbudowany i zadowoli wszystkich użytkowników
34. Buzz

Narzędzie dzięki któremu możemy dodać pluginy dodane przez producenta. Pluginy które dają na prawdę świetne brzmienia. Pokażemy jak tego dokonać.
35. Boobass

Dzięki tej wtyczce możemy stworzyć akustycznie brzmiący bass. Pokażemy jak tego dokonać
36. Autogun

Ciekawa wtyczka która pojawiła się w najnowszej wersji FL Studio. Wtyczka która wybiera automatycznie barwę z pośród 4 294 967 296 barw! Tak, to nie przypadkowa liczba Uśmiech
37 & 38 – Aranżacja utworu

Podczas piątej godziny kursu zajmiemy się stworzeniem i zaaranżowaniem pełnego utworu. Dowiesz jak się to wykonuje, jakich efektów warto unikać, jakie dodatki stosować.

ZOBACZ OKAZJĘ>>>

KOMENTARZE

Leave a Reply