Tłuszcze a odchudzanie się

Tłuszcze a odchudzanie się

Jaka jest prawda na temat tłuszczów? Oto ona!

Unikanie tłuszczów to szybsze chudnięcie

Zgadza się, ale pamiętaj o kilku uwagach. Tłuszcz to źródło witamin A, D i E. Dla nich i dla witaminy K jest rozpuszczalnikiem, a to oznacza, że usprawnia ich wchłanianie przez Twój organizm. Możesz zredukować podaż tłuszczu, wybierając chude mięsa.

Zdrowe tłuszcze

Spożywaj zdrowe tłuszcze roślinne i rybne, zawierają one nienasycone kwasy tłuszczowe zapobiegające chorobom serca i naczyń krwionośnych oraz pomagają prawidłowo rozwijać się młodym organizmom. Tłuszcz zawarty w rybach morskich i orzechach spożyty w niewielkich ilościach zapewnia uczucie sytości na dłużej niż inne posiłki.

Tłuszcze roślinne nie są mniej kaloryczne

Tłuszcze te są podobnie kaloryczne co tłuszcze zwierzęce. Posiadają jednak tę zaletę, że jako jedne z niewielu, są źródłem wspominanych wyżej nienasyconych kwasów tłuszczowych, a także są wolne od złego cholesterolu.

Margaryna mniej tuczy niż masło

To jest mit. Margaryna i masło zawierają różne rodzaje tłuszczu, mają jednak wysoką wartość kaloryczną. Ponadto masło jest bogatym źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach.

Oliwa i olej ze słonecznika mniej tuczą niż masło i smalec

Oliwa i oleje są tak samo kaloryczne jak tłuszcze pozostałe. Stanowią jednak źródło witaminy E i nienasyconych kwasów tłuszczowych niezbędnych dla zdrowia.

Nie każdy tłuszcz jest więc szkodliwy dla zdrowia i wagi ciała, a nawet tłuszcze są niezbędne.

KOMENTARZE

Leave a Reply

Skip to content
%d bloggers like this:
Przeczytaj inne:
Choremu wychodzi na zdrowie

  Choremu wychodzi na zdrowie

Zamknij